Ława jaką chciałam.

Zawsze marzyłam o stole lub ławie z ciemnym blatem i białymi nogami. W mojej klamociarni jakiś czas temu trafiłam na sosnową ławę w fajnym kształcie za całe 80 zł. Nie wahałam się ani chwili.
Myślałam i myślałam jak uzyskać( nie używając bejcy) przyciemniony blat z wyraźnym rysunkiem drewna. Na pomoc przyszedł mi fachowiec Pan Andrzej stolarz profesjonalista i opowiedział mi jak zrobić tzw.wodę octową.Przyciemnia ona struktury drewna i nadaje fajny kolor.Tak więc zabrałam się do malowania mojej ławy.Blat został najpierw wyczesany stalową szczotką aby uzyskać żłobienia ,potem pomalowany czterokrotnie wodą octową .Po wyschnięciu naniosłam ciemny wosk a potem wosk biały( oczywiście firmy Autentico).Uzyskałam efekt przyciemnienia i jednocześnie białych cieniutkich smug białego wosku.Na zdjęciach trudno pokazać efekt zwłaszcza ,że robiłam je wieczorem. Efekt samą mnie zaskoczył.Nogi oczywiście pomalowałam na biało farbą Autentico kolor Casa Blanca plus jasny wosk.Tym razem pamiętałam żeby zrobić zdjęcia " przed" ale złośliwość rzeczy martwych nie zna granic i nie wiem jak to się stało ale gdzieś je skasowałam .
Pokażę więc tylko efekt końcowy.




W owej klamociarni kupiłam jeszcze karczocha.Był pomalowany srebrną farbą więc machnęłam  farbą Autentico i nabrał poprawnego wyglądu.



Beata


Komentarze

  1. Pięknie wyszedł Tobie ten blat... Naprawdę, cudo, gratuluję pomysłu i wykonania.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta woda octowa jest super daje fajny kolorek.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty